Ärlighet

1kommentarer

Ok, nu ska vi snacka mindre fräscha saker. Känsliga kan sluta läsa här!

Folk brukar säga att det är en sån overklighetskänsla när man känner bebis sparka och röra sig där inne. Lite som att ha en alien i magen. Och ja, absolut, det är sjukt knäppt/skumt/häftigt att känna just det men framförallt e det ju väldigt mysigt (tycker jag)
Men, dem sjukaste grejen för mig so far i graviditeten är detta:
Härom kvällen kommer Jonas och lägger sig senare än mig. Jag vaknar till och Jonas undrar om jag legat å dregglat på täcket. Jag brukar normalt inte göra det så var tvungen att kolla vad han menade. Då ser vi sex stora runda, våta fläckar på kanten av mitt täcke. Först fattar jag ingenting å sen kollar jag snabbt ner på mina bröst och ser att det ena är blött. Det har alltså börjat rinna mjölk ur mitt högra bröst!!
Blev helt jävla chockad att så mkt konstigt händer med min kropp. 

Nu badade jag precis och då händer det ännu sjukare saker. Jag sitter och läser å märker helt plötsligt att det bara rinner ut ur båda brösten. Inte som Arlas mellanmjölk direkt, men en vit/gul/genomskinlig vätska som kommer. Googlar ju sånt här som en galning å allt detta är tydligen heeeelt normalt men för mig känns det ändå väldigt overkligt. Så just nu känner jag mig som en fet gammal mjölk-ko! 
Mamma sa att värme just framkallar detta så kan ju vara bra att veta. 

Vore ju rätt nice att slippa "in public" så att säga...

Det är tur att det här med att vara gravid resulterar i en bebis. För helt ärligt, graviditet är inte en resa på rosa små moln, inte enligt mig iaf..

Imorgon blir det stranden med Henke och Vanessa, Wohooo, här kommer valrossen!! Inga av mina bikinisar passar heller för mjölkkranarna är enorma och får inte plats. 
Jaja, det får lösa sig!

Kan ju hoppas på ett lite positivare inlägg nästa gång:-)





1 kommentarer

ida

10 Aug 2014 18:45

svar:Åh va spännande :D Va kul det va att läsa din blogg också, känner igen mig i mycket av vad du skriver, verkligen! För vissa är en graviditet inte en dans på rosor. Ja visst är det mysigt att göra det? Vem kommer han va mest lik, är det en hand eller en fot som kittlar mig? osv.. Ja hoppas akupunkturbehandlingarna och vattengympan kommer att göra sin verkan så dom sista veckorna blir lite lättare. Hur mår du då? Har du någon foglossning än? Ja men verkligen, heja heja!!!

Kommentera

Publiceras ej