Feminism? Dubbelmoral?

0kommentarer

Ibland blir jag så sur på hur snedvriden kvinnors kamp mot osunda ideal är.
Alltså, nej, jag tycker inte på något sätt att Victoria secret modellerna är ett ideal att sträva efter eller att jämföra sig med.
Men en sån här bild som på något sätt ska stå för att kurviga kvinnor är vackra och att man ska stå emot bantningshets osv är hu oxå ett riktigt jävla slag i ansiktet på spinkiga kvinnor som inte alls kan gå upp i vikt om dom så kämpar livet ur sig.
Jag lyssnar på en podcast som e skitbra men som ibland pratar om att kurvor e så bra och ät vad du vill osv. Dom säger ofta att kvinnor med kurvor är sååå mkt härligare än skinn och ben.
Och ja, jag håller med.
Men det har på något sätt blivit ok att klanka ner på spinkisar men kalla någon tjock och det blir ett himla liv.

Så ja, vi ska självklart fortsätta jobba emot att kvinnor utseendehetsas osv och att samhället inte ska stå för osunda värderingar gällande våra kroppar. Men slå inte på andra kvinnor för den sakens skull.
Kämpa för ALLA kvinnors kroppar och sparka inte på dom som är naturligt smala för det är inte ok!

Jag är trött på dubbelmoralen.



Kommentera

Publiceras ej