Update

1kommentarer

Så, idag kom halsbrännan som ett brev på posten. Har haft liite tidigare men absolut inte som idag. Sjukt jobbigt!

Har för övrigt noterat samma fenomen som jag skrivit om förut på bloggen. Det här med att kommentera någon annans kropp precis hur man vill.
Skrev ju tidigare om kommentarer jag blev galen på om att jag var "för smal" (innan graviditeten obviously).
Nu när man är gravid är det tydligen också okej att kasta ut sig vad man tycker om min kropp. 
Fick nämligen många kommentarer om att min mage är så liten och verkligen inte har växt under semestern.
Nu gör inte det mig så mkt vad folk säger om det, jag känner mig stor och tung ändå och känner inget behov av att vara ännu större. Men ibland verkar det som att man inte är "lika gravid"som andra om man inte är gigantisk. 
Konstigt det där. Tycker folk kan börja fråga lite med hur man mår än att påpeka hur man ser ut.
Kanske har jag själv gjort så tidigare, kanske är lätt att magen hamnar i fokus men ska i så fall försöka tänka på det i framtiden.

Vi har i övrigt hunnit köpa på oss lite bebisgrejer nu, känns skönt att kunna bocka av lite på checklistan.
Kvar är vagnen men vi vet vilken vi ska ha. Såg på Gynnings instagram idag att hon har den vi vill ha, men hennes såg ännu mörkare ut, men efter mkt googlande verkar det vara densamma som vi kollat på. Tycker den ser mer grå ut i verkligenheten medan hennes nästan går åt svart. 
Hade först tänkt mig en Bugaboo, som alla andra typ, men efter mycket om och men så tycker jag tyvärr inte att den är lika skön att köra som Brio go next, och där väljer jag att ta det mogna beslutet att ta funktion före design. Det som också talade emot Buggisen är att vi båda tycker den känns för låg i liggdelen. Bebis hamnar liksom nere vid knänivå. Vill gärna ha honom närmare mig och för Jonas som dessutom är så lång skulle det nog bli ännu värre.

Var hos barnmorskan i måndags och allt såg toppen ut. Hjärtslag, storlek på bebis, blodsocker och järnvärden på mig var bra. Ska däremot köpa järntabletter och ta någon gång ibland för att kompensera att jag ibland glömmer att ta min gravidtablett. Inget måste sa barnmorskan för värdet var bra men skulle inte skada samt att just järnet ofta sjunker ju längre in i graviditeten man kommer.
En sak som jag noterat, och tänkt fråga om men glömt, är det här med att vägas. Jag har aldrig behövt väga mig hos barnmorskan. Hon frågade på i skrivningen vad jag vägde men inget efter det. Min kompis som går på annat ställe vägs varje gång. Någon som vet varför det är så olika på vissa ställen? Jag går på Mamma Mia.
Hade en jobbig kväll/natt dagen innan besöket dock då det slog mig när jag hoppade i säng att jag knappt känt lilla pyret på hela dagen. Började buffa på magen vilket alltid brukar funka men ingen respons. Drack kallt vatten, la mig på sidan, åt något sött, ja alla trick i boken men nä, han ville inte röra sig där inne. Fick panik där ett tag men sen från ingenstans började han böka runt där inne och jag kunde andas ut.
Helt sjukt egentligen hur orolig man kan vara redan innan man träffat sitt barn, men vore så fruktansvärt om något skulle hända nu.
Det är konstigt, men det känns nästan som att jag redan känner honom lite. Jag börjar lära mig hans dygnsrytm och hur han oftast ligger och var i magen han sparkar som mest. 
Nu vill jag bara att tiden ska gå så det är dags snart! Kom hösten, för första gången längtar jag efter dig!

Förresten, har konstigt nog mindre skräck för förlossning nu när jag är gravid än jag någonsin haft i mitt liv.
Har alltid känt att det varit läskigt och skrämmande men nu är jag mest peppad. Förstå mig rätt, jag är livrädd också, men känner mig nyfiken på hur det faktiskt är, samt att längtan efter att få träffa min lilla kille är så mycket större att det väger över.
Jag är rätt mycket "ta det som det kommer" i min personlighet, så kanske är det som gör att jag inte stressar upp mig. Däremot tänker jag att man inte får vara dumdristig och naiv. Jag tror på att ändå vara lite mentalt och fysiskt förberedd. Köpte därför två böcker häromdagen som en barnmorska rekommenderat på Nyhetsmorgon. Kanske bra att få veta lite om vad som faktiskt komma skall. För jag vet ju faktiskt ingenting, mer än att det ska göra jäkligt ont och allt det där som alla pratar om.

Ok, blev ett rätt flummigt och osammanhängande inlägg, men, så får det bli!


Brio go next

Säng från Troll. Kan fästas vid vår säng, kan rullas på hjul och blir en soffa när barnet är större. Älskar den!



Mobil till sängen.












1 kommentarer

Mom to be.

14 Aug 2014 09:00

Åhh underbart med uppdatering. Alltså det är helt sjukt att läsa det du skriver, du tar orden i munnen på mig. Det känns som att jag själv har skrivit texten, när det gäller inprincip allt! Varför har folk helt plötsligt så himla många åsikter om saker? Fick en kommentar igår(jag känner henne för övrigt inte) "men oj du är ju inte alls stor!" Haha jo sa jag. "Men å andra sidan va du så himla smal innan"
Vad är grejen? Jag känner mig AS stor och kan inte ens sitta och knyta skorna liksom. Eller att folk ska jämföra magar med mina andra bekanta som är gravida?!
Superfin vagn föresten😃 Köpte själv en Brio Happy Supreme👌 Brio är ju så himla sköna att köra! Du får gärna hojta till om böckerna är värda att läsa! Ha en bra dag:)

Kommentera

Publiceras ej