53,8kg+lite elakheter

1kommentarer

Det är vad jag bär på just nu.
Helt plötsligt är det tydligen helt okej att kommentera en persons kropp på ett sätt som aldrig skulle godtas annars.

Denna vecka har jag fått höra detta, bland mycket annat:

- Du ser så benig ut i ansiktet och bröstet.
- Nu får du inte gå ner ett kilo till! 
- Herregud, nu får du väl äta!
- Du var finare innan.

Men tack. Jättesnällt, tur att jag bad om er åsikt.

Jag tycker man har rätt att säga något/ ingripa om någon verkar ha ett osunt sätt att gå ner i vikt. Om personen verkar underviktig, trött, mår dåligt osv. 
Jag är inte för smal någonstans. Jag har aldrig varit så pigg som nu och jag har heller inte åkt på alla sjukdomar som går på jobbet, vilket jag brukar göra. Såååå, kanske detta helt enkelt är en vanlig viktnedgång för någon som gått alldeles för många år och mått dåligt både psykiskt och fysiskt, men då var det fan ingen som oroade sig.

Hur som helst. Blir det fler kommentarer som dessa så är risken att jag får ett litet utbrott. 
Jag är glad och nöjd över att jag äntligen, så smått, börjar närma mig en kropp jag mår bättre i, från insida ut.
Och om folk nu ska kritisera det, så fine. Bring it!










Puss//M


1 kommentarer

Milena

28 Oct 2013 01:05

Hoppas verkligen vännen att inget sådant hoppade ur min mun. Du är vacker och vet du varför? För att hur du än ser ut på utsidan är du alltid den fina och vackra Maria på insidan!

P.S
Men glöm ju inte för Guds skull att posta lite bilder på din fina kropp nu människan! D.S. Puss

Svar: Haha! Nej vännen, du har absolut inte sagt ngt dumt. Du är alltid fin och uppmuntrande! Och tack för de fina orden<3 puss
Mariaws84

Kommentera

Publiceras ej