Suget att träna

0kommentarer


Hej!
Ibland undrar jag om det inte är bra att vara sjuk. Det är verkligen då man lär sig uppskatta allt man kan göra när man är frisk! Som att träna tex. OJ vilket träningssug jag känner just nu.
Har bokat in träningsdate med mamma imorgon. Träning och mammamys i ett, hur bra som helst.
Blir iaf ett styrkepass imorgon, kanske springer lite på löpbandet oxå för jag har alldeles för mkt spring i benen nu när jag mår bra!
Kommer lägga mkt krut på att laga bra mat framöver. Ska dock inte hålla på med någon konstig diet där jag utesluter det ena och det andra. Nu ska det lagas nyttig mat som innehåller allt som kostcirkeln visar. Ska jag orka träna så mycket som jag tänkt kommer min kropp behöva kolhydrater oxå. Däremot inga jättemängder. Och måste få äta frukt, annars blir jag en sur tjej.
Detta får bli en förvandling som sker långsamt, och därför kommer jag inte helt utesluta saker som är gott, men det blir i betydligt mindre mängder.
Idag lagade jag kyckling i champinjonsås med vitlök och till det grönsaker och fullkornsris.
Jonas åt typ 18 portioner av kycklingen, så ja, även om det är nyttigt så gäller det ju att äta med måtta annars blir ju kaloriintaget ändå för högt. Men det får ju stå för honom:)

Puss&kram// Taggad tjej 
 
 

Kommentera

Publiceras ej