Long time no see

1kommentarer

Hej!
Nytt år, nya tag.
Jag satt precis och läste igenom bloggen och inser en sak.
Jag gör saker halvhjärtat. Jag tränar en del, men inte nog. Jag tar i, men inte allt vad jag kan. Jag tänker på vad jag äter, men fuskar för ofta.
Och då blir resultatet, ett dåligt resultat. Ibland kan jag känna hur jag till och med motarbetar min egen viktnedgång, nästan med flit. Om jag tex väger mig och har gått ner i vikt så blir jag sporrad och tänker: dåså, dra nytta av detta Maria och fortsätt kämpa. Men istället köper jag en extra godispåse och trycker i mig.
Vet inte om detta låter vettigt, antagligen inte, men jag är typ så van att vara tjejen som är lite knubbig, att jag är rädd att inte vara hon.
Jag hatar henne men ändå håller jag kvar.
Jag VET att jag kan gå ner i vikt om jag vill. Jag kan en del om kost och jag vet ännu mer om hur man tränar rätt, men ändå så gör jag det inte.
Men nu är det nog.
Detta är året då jag inte bara går ner några kilo, blir "mindre tjock" eller typ slappsmal som jag kan bli.
2013 är året som jag minskar fettet, ökar musklerna och skiter i vad det står på vågen. Jag ska gå efter vad jag ser i spegeln och hur jag mår och känner mig. Och jag ska tycka om mig själv, på riktigt.

Hittade två bra appar. En som man fotar sig själv i olika vinklar under en period. Sen sätter appen ihop före och efter bilder och kan oxå visa din utveckling i film.
Body timline heter den.

Den andra appen är en träningsapp med olika styrkeövningar för olika kroppsdelar. Perfekt om man som jag behöver stor variation i gymmet för att inte tröttna.
iFitness Pro heter den.

Så ja, nu är det väl bara upp till bevis en gång för alla då!

Puss å kram//M

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 kommentarer

Jojjo

13 Jan 2013 21:34

Jag håller på dig vännen! Jag försöker själv hitta min prioritering av mig själv någonstans mitt uppe i vardagen.. Det är inte mkt jag saknar i livet men den delen har jag tappat. Motivationen. Hoppas den infinner sig snart. Lite peppad blev jag av ditt skrivande, tack! De är bara att bestämma sig, inte tappa bort sig på vägen. Puss vännen!

Svar: Tack hjärtat, vi får sporra varandra! Du har ju dock en GRYM kropp ändå, men jag förstår hur du menar. Det är inte bara det man ser i spegeln som räknas:) Stark och pigg, mitt nya mål:) puss å kram
Mariaws84

Kommentera

Publiceras ej