Sol, snoppar och Singha

1kommentarer

Tja tja bloggen!! (skoja!)

Idag åkte vi som sagt ut till Phra Nang med longtailbåt från Ao Nang, bara någon minut från hotellet går båtarna så det e supersmidigt. 20kr per person enkel resa, som hittat när man är van att resa med SL;)

Väl där så blev det bad på en gång och sen lite vätskepaus i solen.
Senare gick vi loss i den kända snoppgrottan. Jonas skämdes lite för att jag tyckte det var så kul med alla snoppar och ville ta tusen foton.

Historien berättar i alla fall om att sjömän bad  och offrade till Princess Goddess (Phra Nang) innan man gav sig ut till sjöss.
Man är noga med att poängtera att detta inte har med thailändarnas religösa tro att göra utan nu mera är en symbol för mäns fertilitet, lycka och välgång världen över. Typ så om jag fattat saken rätt. 

Efter detta vart jag lite sugen (på mat alltså) så då köpte vi lunch från en liten båt vid strandkanten.
Åt kyckling med sötsursås och ananas, så satans gott. 

Sen efter massa bad, musikhäng och bokläsning så hämtades vi upp av longtailbåten igen 4-5 timmar senare.
När vi kom tillbaka tog vi ett bad i takpoolen.
Bra dag helt enkelt!

Nu har vi precis duschat och ligger å tar det lite lugnt på rummet.
Ska väl ut och äta middag snart.

Imorgon har jag siktat in mig på Chicken Island, som man för övrigt kunde se på avstånd ifrån dagens strand.
Men kanske blir någon annan istället, ska googla lite så får vi se vad vi kommer fram till.

Vädret har varit grymt så vi håller tummarna för att det fortsätter så!















1 kommentarer

Emelie

21 Dec 2013 23:57

Åhh va härligt! Så underbart! Vill även säga usch för att jag blir så avis;). Sitter här och drömmer mig bort i dina bilder med en sur bebis i famnen som inte vill sova;) Haha började garva när jag löste "tja tja bloggen" för det påminner mig ju om " hej hej bloggen..bevara kollo åt barna! Kollo kollo åt baaarna"

Ha det så skönt nu och njut åt mig med! Puss å kram


Svar: Hahahaha! Asså jag garvade högt nere vid frukosten när jag läste "bevara kollo.."
Jag döööör vad kul det är!!!
Ja vi njuter, men njut av din bebis med även om han är sur! Vårt roliga är snart över ändå, haha!
Kul att du kommenterade MLI!!! Puss puss
Mariaws84

Kommentera

Publiceras ej