Just girly wishes?

1kommentarer

Alltså vissa saker får mig att må så dåligt!
Som sådana bilder här nedanför.
Va fan är det för människor som lägger upp sånt här på Instagram? Hashtaggar med #thinspo #healthy #skinny mm.
Vart sjutton är det där hälsosamt??

Nej, en tjejs största önskan i livet är nog inte att ha utstående höftben. Och finns det någon som känner att det är viktigaste prioriteringen i livet så mår han/hon/hen antagligen inte så bra.

Jag köper att alla ser olika ut och klankar absolut inte ner på någon som är spinkig så länge man mår bra och äter. Det jag klagar på är att man glorifierat självsvält vilket är helt sjukt. 

"Eating isn't very Chanel"
Ok, men benskörhet, håravfall mm är det? 

Tror det var Kate Moss som sa: "nothing taste as good as skinny feels."
Jo Kate, jag kan komma på en väldigt massa saker som smakar bättre.

Jag vet hur det känns att känna sig tjock, tung och ful.
Och jag tycker absolut man ska göra något åt det då för det är inget hälsosamt med att gå och känna så heller.
Men allt går att göra utan att börja tänka så sjuka tankar som dessa bilder vill få en att göra. 

Fick bara ett litet utbrott av att se detta och ville skriva av mig. 














1 kommentarer

Milena

05 Nov 2013 20:18

Att ha ätstörningar är lika med att vara narkoman. Man blir aldrig fri! Det är en allvarlig sjukdom som ska tas på allvar! Ett normalt hälsosamt liv är ultimatum och då är alla överdrifter är skadligt, må det vara att man är en bodybuilder eller en självsvältare.
Alla är vi vackrna på vårt sätt så som naturen har skapat oss!!!!!!!
Its all in your head people!!!

Svar: Jag håller med! Är inte bara det smala idealet jag reagerar på utan en fixering vid våra kroppars utseende som blir så stor att vi glömmer hur den mår på insidan.
Mariaws84

Kommentera

Publiceras ej