Aj!

2kommentarer

Jag har sååå ont i kroppen!
Har legat med värk hela natten och inte kunnat sova.
Anledningen är att jag äntligen tränat.
Det blev ett pulspass i onsdags. Det består av uppvärmning, endast ett styrkepass på ca 7 miuter och sedan en pulsdel på 20 minuter. Det passet går alltid bra. Konditionen verkar jag nästan helt ha kvar. Flåset funkar och jag orkar ta i ordentligt. Me styrkedelen är det sämre med. Jag är inte så totalkass som jag borde med tanke på hur mkt styrka jag tränade förut, och sen ingenting. Men jag känner absolut att jag tappat styrka. Det var 7 sega minuter..




"Taggad" tjej innan pulspasset.


Röd tjej efter pulspasset.

Sen igår, då bar det äntligen av till Bromma träningscenter. Shit vad vi tränade!

Vi körde crosstrainern i 20 minuter, återigen, konditionen iiinga problem. Sen gick vi över till musklerna...

Vi körde en övning med vikter där man tränar rumpa och baksida lår. 4*15 på varje ben. Den kräver oxå en sjuk balans, som jag inte heller har. Gillar när man kombinerar styrka och balans för då känner man verkligen att man kommer åt alla dessa små muskler långt in. Gör ont som fan men oj vad bra träning.

Efter det blev det vanliga viktlyft med armarna varvat med boxning i luften med vikter. Vi körde 20 sek ena,20 andra utan vila i ett bra tag och tills slut skakar man ju som ett löv och vill skrika av smärta.


Sedan blev det knäböj med viktstång, en gammal goding som jag är mkt van med och den gick problemfritt.

Efter det bytte vi våningsplan och tog oss an bosubollen (älskar!) och golvmattan. Vi körde en övning på bollen som tog högt upp på utsida lår och gjorde endast 8 rep * 3 och då var smärtan ändå helst sjuk. Otroligt effektiv övning.
På mattan gjorde vi vanliga uppsparkar bakåt med benen för rumpträning 4*15. Enkel men effektiv övning som efter några rep börjar kännas ordentligt.


Vi avslutade med lite statisk träning i form av plankan på mattan och "stillasittande" sit up på bosubollen.

Och sen kom jag knappt ner för trappen från gymmet!
Men allt som allt gick det jäkligt bra och med tanke på att Nina som jag tränande med är där ca 6 timmar i veckan och jag tränat nästan noll, så är jag ändå såå nöjd med att jag orkade hålla exakt samma tempo som Nina. Passet tog väl ca 75 minuter, ganska lagom. Ska jag snabbträna brukar jag däremot prioritera mag- och rumpövningar.

Hur som helst. Det känns bra att som revansch mot förra veckan kunna säga: BRA jobbat Maria!!!!

Puss hej!

2 kommentarer

Milena

17 Feb 2012 22:46

BRA jobbat Maria! Säger det samma, du är ju grym! Kör så hårt på en gång, att du orkar! Fortsätt så, så vill jag se 6 packe. Sen på magen din till sommarn när jag kommer för att hälsa på er! Så kan vi jämföra min en pack mot din 6 sen! ;) kram på dig vännen

Nina

03 Mar 2012 09:05

Du var väldigt duktig! Och det var lite roligt att plåga dig... haha

Kommentera

Publiceras ej